Rizik od neredovne zamene ulja
Ništa u vašem automobilu nije kompleksno i, po broju delova, složenije od motora. Sa stotinama pokretnih delova i hiljadama eksplozija svakog minuta, nije ni čudo što motorno ulje treba često menjati!
Verovatno ste čuli staro pravilo: menjajte ulje na svakih 4500-7.000 kilometara ili na 3 meseca, šta god se prvo dogodi, ali neki proizvođači automobila uveli su produžene intervale zamene ulja, jer smatraju da moderno vozilo koje se vozi u pravim uslovima može preći 7.000 -10.000 kilometara ili više između zamene ulja.
OTKUP POLOVNIH AUTOMOBILA BEOGRAD
Pozovite Otkup automobila Konstantin Beograd za otkup automobila Beogradu i Srbiji. Otkupljujemo sve automobile u bilo kom stanju uz keš isplatu.
Otkup Automobila Konstantin vrši otkup polovnih automobila u Beogradu i okolini. Mi kupujemo baš sve automobile po najvišim cenama otkupa!
Ključna fraza ovde je „pod pravim uslovima“. Ako pogledate uputstvo za upotrebu, videćete dva različita rasporeda održavanja: jedan za „normalne” uslove vožnje i jedan za „teške uslove”. Teški uslovi vožnje uključuju zaustavljanje i kretanje, kratka putovanja, vuču, vožnju po vrućini, velikoj hladnoći i slično. Neko će reći, pa mi svi vozimo u “teškim uslovima” i biće u pravu. Zato bi trebalo sulove vožnje posmatrati kao teške i u odnosu na to vršiti zamenu ulja.
Nedavno su četiri najveća proizvođača automobila u svetu produžila garanciju motora za oštećenja motora uzrokovana uljnim talogom koji je rezultat dužih intervala zamene ulja. Otkrili su da uslovi u stvarnom svetu zahtevaju češće promene ulja od intervala od 7.000-15.000 km koji su preporučivali. Oni su naknadno preporučili češće intervale zamene ulja i dokaz o pravovremenim promenama ulja kako bi se vozači kvalifikovali za produženu garanciju.
Za loš rad motora najčešće je mulj najveći krivac. Mulj je ulje koje se pretvorilo u gustu, želatinastu strukturu. Mulj može blokirati prolaze u motoru, sprečavajući ulje da podmazuje vitalne delove motora. Delovi se brže troše i mogu prerano da pokvare.
Uzrok stvaranja mulja čini nekoliko faktora. Prvi je jednostavno – vreme. Motorno ulje je kontaminirano izduvnim gasovima koji na kraju dovode do stvaranja mulja. Otuda i preporuka da menjate ulje bar svaka tri meseca. Mulj takođe može nastati iz ulja koje se pomeša sa vodom iz normalne kondenzacije. Nekoliko minuta vožnje autoputem omogućava da se ulje zagreje dovoljno da voda ispari. Problem je što često obavljamo sitne poslove ili idemo na druga kratka putovanja koja ne dozvoljavaju motoru da se zagreje dovoljno da voda ispari. Ovo je posebno tačno zimi. Mulj se takođe formira kada se motor previše zagreje, što dovodi do kvara ulja.
Uzimajući u obzir sve ove faktore, procena kada treba promeniti ulje je prilično komplikovana. Nekoliko proizvođača ima ugrađene kompjuterske programe u svoja vozila koji beleže broj hladnih startova, koliko puta su se cilindri zapalili, temperaturu motora i druge faktore. Na osnovu toga računar procenjuje kada treba da promenite ulje i treperi upozorenje. Ali šta ako nemate vozilo sa ovom funkcijom? Kako znate kada da promenite ulje? Nismo sigurni da zaista možete. Zato je bolje biti siguran nego žaliti. 4500-7.000 km ili tri meseca – šta god se prvo dogodi – razgovarajte sa svojim mehaničarom i poslušajte savete koji mogu produžiti vek vašem automobilu.
U slučaju da imate automobil koji je istrošio sve resurse i više nije za normalnu upotrebu ili imate automobil koji dobro radi ali želite da ga zamenite, pozovite Otkup automobila u Beogradu, agenciju KONSTANTIN. Otkupljujemo sve polovne automobile u Beogradu i okolini po najboljoj otkupnoj ceni. Brzo rešavanje papira i keš isplata na ruke.