Regeneracija DPF-a - dva načina
Otkupljujemo automobile sa i bez DPF filtera. Otkup Konstantin Beograd ne bira automobile koje otkupljuje u Beogradu. Otkupljujemo baš sve automobile uz keš isplatu.
OTKUP POLOVNIH AUTOMOBILA BEOGRAD
Otkup Automobila Konstantin vrši otkup polovnih automobila u Beogradu i okolini. Mi kupujemo baš sve automobile po najvišim cenama otkupa!
DPF-ovi pomažu u smanjenju emisija i hvatanju štetnih čestica i čađi od ispuštanja u atmosferu.
Da bi se sprečilo začepljenje DPF-a, oni moraju da prođu kroz cikluse regeneracije svakih nekoliko minuta da bi bezbedno sagoreli čestice i zadržali čađ do sledećeg ciklusa regeneracije.
Kada vozilo proizvodi više čađi nego što je normalno ili je DPF u lošem stanju, ciklus regeneracije je kraći, a vremenom će možda čak biti potrebno izvršiti regeneraciju ako se previše začepi.
Šta je regeneracija filtera za čestice?
Filteri za čestice su dizajnirani da zadrže štetne čestice i da mogu da se regenerišu s vremena na vreme.
Ovaj proces sakupljanja, sagorevanja i pražnjenja naziva se regeneracija filtera za čestice.
Čađ stvorena procesom sagorevanja vozila zadržava se u DPF-u, a zatim sagoreva, sprečavajući da DPF blokira.
Da bi se izvršila regeneracija, filter za čestice dizela mora da dostigne visoke temperature.
Kada DPF dostigne nivo punjenja čestica (PM) na podrazumevanoj postavci (oko 40%), ECU će aktivirati proces regeneracije, koji može ubrizgati do osam puta više goriva po taktu, što je brzina koja je potrebna za proizvodnju temperature oko 500°C.
Postoje dve vrste regeneracije da se to postigne: aktivna regeneracija i pasivna regeneracija, iako neki motori koriste kombinaciju obe.
Pasivna regeneracija filtera za čestice
Pasivna regeneracija filtera za čestice se dešava kada se vozi u dužem vremenskom periodu pri velikim brzinama i kada se u izduvnom sistemu postižu veoma visoke temperature.
Vožnja brzinom od 110 km/h ili više tokom određenog vremenskog perioda će zagrejati izduvni gas dovoljno da sagore čestice čađi koje je zarobio DPF.
Aktivna regeneracija filtera za čestice
Pošto vozači često ne voze autoputevima ili brzim putevima, proizvođači su došli na ideju o aktivnoj regeneraciji. Aktivna regeneracija filtera za čestice se dešava kada je nivo čađi u DPF-u oko 40-45% njegovog kapaciteta. Kada čađ dostigne ovaj procenat, gorivo za naknadno sagorevanje se ubrizgava da bi se povećala temperatura izduvnih gasova. Na ovaj način, čak i ako vozilo ne putuje velikom brzinom, izduvni sistem se zagreva dovoljno da sagori čađ iz DPF-a i izvrši regeneraciju.
U čemu je problem?
Kada se vozilo zaustavi pre nego što se regeneracija završi, na instrument tabli se može pojaviti upozorenje. Ako ne vozite još 15-ak minuta, regeneracija se prekida i to nije dobro. Kada se to desi nekoliko puta, čađ se sve više nakuplja dok ne dostigne visok nivo zasićenja.